Choral Evensong | Vespercantorij Nicolaïkerk | Ko Zwanenburg

Dit keer op zaterdagmiddag 2 november vieren we om 16:00 uur opnieuw liturgie in een Choral Evensong in de Grote Kerk van Wijk bij Duurstede. Deze middag verzorgt de Vespercantorij van de Nicolaïkerk uit Utrecht de gezongen delen. Door af en toe de Evensong op de zaterdagmiddag te agenderen, maken we het mogelijk in dit middaggebed te participeren voor een groep die dat heel graag doet maar liever niet op zondag. De Vespercantorij van de Nicolaïkerk staat onder leiding van Ko Zwanenburg. Ko, die naast dirigent ook organist is, is voor ons geen onbekende. De Vespercantorij is vanmiddag wel voor het eerst in een 'Wijkse' Evensong te horen. Zeer vermoedelijk zal Berry van Berkum de organist zijn op het Harrison & Harrison-orgel. Later wordt bekend wie de liturg is. Deze Evensong is live mee te beleven via YouTube.

• Zaterdag 2 november 2024 om 16.00 uur